5.1 Konfiguracja konta e-mail

Zakładka Serwery zawiera informacje potrzebne do skonfigurowania poczty przychodzącej oraz wychodzącej. Składa się z dwóch sekcji Informacje o serwerze oraz Użytkownik, w których należy wypełnić odpowiednie pola.
- Informacje o serwerze: w tej części istnieje możliwość określenia Typu konta – czyli wyboru protokołu POP3 albo IMAP:

Poczta przychodząca – w tym polu należy wpisać adres serwera poczty przychodzącej. Pole wymagane protokołu IMAP.
Poczta wychodząca (SMTP) – w tym polu należy wpisać adres serwera poczty wychodzącej. Pole jest wymagane.
W sekcji  Użytkownik znajdują się pola:
Nazwa użytkownika poczty e-mail – należy wpisać nazwę użytkownika poczty. Pole jest wymagane dla obu typów kont
Hasło – jeżeli zostanie wprowadzone niepoprawne hasło, w menu głównym Comarch ERP Optima pojawi się informacja „Błąd operacji skrzynki e-mail” i okno, na którym należy uzupełnić hasło.
Testuj połączenie - pozwala na sprawdzenie poprawności ustawień serwera poczty (pop, imap i smtp) bez pobierania wiadomości do programu


Zakładka Foldery IMAP Jeżeli przy konfiguracji konta użytkownik wybierze opcję IMAP oraz uzupełni informacje o serwerze, na formularzu Właściwości konta e-mail pojawi się dodatkowa zakładka Foldery IMAP. Wyświetlana jest tutaj struktura katalogów lokalnych i pobranych z serwera pocztowego. Istnieje także możliwość wyboru, które foldery mają być subskrybowane (czyli wyświetlane w skrzynce pocztowej w programie i synchronizowane z serwerem poczty) wraz z określeniem sposobu tej subskrypcji.