5.3 Dodanie szablonu wiadomości

Funkcjonalność wysyłki e-maili umożliwia tworzenie gotowych szablonów, inaczej mówiąc wzorców wiadomości e-mail. Szablony mogą np. zawierać stałe teksty, które wykorzystywane są np. przy cyklicznej wysyłce e-maili. Szablonów może być wiele, w tym jeden domyślny.
Przykładowo, jeżeli chcemy, aby w temacie e-maila wysyłanego z poziomu faktury, wpisywał się tekst: „Faktura [numer faktury] z dnia [data wystawienia]” wystarczy dodać domyślny szablon z tytułem zdefiniowanym następująco: „Faktura...”.
Definiowanie szablonów wiadomości dostępne jest z formularzy dokumentów albo z listy dokumentów. Należy rozwinąć menu pod przyciskiem Wyślij, a następnie wybrać opcję Konfiguracja szablonów e-mail… Wybranie tej opcji spowoduje otwarcie listy szablonów. Dla każdego rodzaju dokumentu można stworzyć odrębny szablon lub korzystać z jednego wzorca dostępnego dla wszystkich list i formularzy.