Comarch ERP Opima Serwis

2.2 Konfiguracja

W menu System/ Konfiguracja/ Firma/ Serwis znajdują się parametry, które dotyczą modułu Serwis.

Dokumenty
Dla zlecenia serwisowego możemy określić schemat numeracji oraz ustalić wiele serii. Podczas wprowadzania nowych zleceń, proponowany jest zawsze schemat zdefiniowany jako domyślny w System/ Konfiguracja/ Firma/ Serwis/ Dokumenty. Definiowanie schematów numeracji jest możliwe z poziomu System/ Konfiguracja/ Firma/ Definicje dokumentów/ Serwis/ Zlecenia serwisowe. Nową serię można dopisać z poziomu System/ Konfiguracja/ Firma/ Definicje dokumentów/ Serwis/ Serie dokumentów.

Dokumenty powiązane
Dla dokumentów handlowo – magazynowych (FA, RW, PA, WZ, ZD, MM) powiązanych ze zleceniem, przypisać możemy schemat numeracji oraz serię. Domyślnie definicje dokumentów powiązanych pobierane są na podstawie schematów domyślnych zdefiniowanych w System/ Konfiguracja/ Firma/ Handel/ Dokumenty.

Parametry
Aby fakturować czynności i części, powiązane ze zleceniami serwisowymi zbiorczo, a więc za pomocą jednej pozycji należy z poziomu System/ Konfiguracja/ Firma/ Serwis/ Parametry zaznaczyć parametry Fakturowanie zbiorcze czynności oraz Fakturowanie zbiorcze części. Użytkownik ma możliwość zdefiniowania domyślnej usługi z Cennika, którą mają być fakturowane czynności i części. Po zaznaczeniu parametru Ustaw domyślne wprowadzone tutaj ustawienia są przenoszone na zlecenia serwisowe.

Z poziomu formularza zlecenia Użytkownik ma możliwość ich zmiany.


W System/ Konfiguracja/ Firma/ Serwis/ Parametry, w obszarze Pobieraj ustawienia domyślne o fakturowaniu, możliwe jest również zdefiniowanie domyślnych ustawień dotyczących fakturowania czynności i części na zleceniach serwisowych. Użytkownik ma do wyboru trzy rodzaje ustawień: Globalne, Kontrahenta oraz Urządzenia.

Zaznaczenie opcji Globalne skutkuje pojawieniem się w konfiguracji dodatkowych parametrów: Fakturowanie czynności oraz Fakturowanie części. Ustawienia te będą przenoszone odpowiednio na Formularz czynności oraz Formularz części na Zleceniu serwisowym (parametr Uwzględniaj na FA/PA). Użytkownik ma możliwość zmiany ustawień bezpośrednio na zleceniu.

Zaznaczenie opcji Kontrahenta spowoduje, że ustawienia domyślne o fakturowaniu będą pobierane z karty kontrahenta wybranego na Zleceniu serwisowym. Stosowne parametry znajdują się na Formularzu kontrahenta na zakładce Handlowe – na panelu Zlecenia serwisowe.

Zaznaczenie opcji Urządzenia spowoduje, że ustawienia domyślne dot. fakturowania czynności i części będą pobierane z formularza Urządzenia wybranego na Zleceniu serwisowym. Jeśli na zleceniu nie wybrano urządzenia podczas dodawania czynności i części na zlecenie pobierane będą ustawienia Globalne.


Aby fakturować w cenach brutto czynności i części powiązane ze zleceniami serwisowymi w cenach brutto należy w System/ Konfiguracja/ Firma/ Serwis/ Parametry zaznaczyć parametr Fakturowanie zleceń w cenach brutto .


Jeżeli czynności na zleceniach realizowane są wg terminu, możliwe jest automatyczne wyliczanie ich Czasu trwania w oparciu o dane wprowadzone na Formularzu czynności w polach Termin od oraz Termin do. W tym celu należy zaznaczyć parametr Automatycznie uzupełniaj czas trwania czynności wg terminu, który dostępny jest w System/ Konfiguracja/ Serwis/ Parametry.


W obszarze Parametry istnieje ponadto możliwość określenia rodzaju kursu, jaki ma być stosowany przy przeliczaniu cen na zleceniach w walutach obcych:

  • wg kursu na zleceniu - ceny czynności oraz części będą przeliczane w oparciu o kurs określony przez Operatora na formularzu zlecenia serwisowego.
  • wg aktualnego kursu - ceny czynności oraz części będą przeliczane wg kursu domyślnego, pobieranego z konfiguracji programu w momencie wprowadzania konkretnej pozycji na zlecenie.

Statusy zleceń
Użytkownik może definiować własne statusy zleceń (etapy realizacji), które później można wybierać na formularzu zlecenia.

« wstecz | dalej »