Comarch ERP Optima CRM

Strona 1 z 2

8.2. Windykacja należności

W menu CRM znajduje się sekcja Windykacja, w której można definiować Schematy windykacji oraz monitorować Historię zdarzeń windykacyjnych.

Aby automatyczna windykacja należności była możliwa, oprócz ustawień w konfiguracji należy zdefiniować schematy, które będą wykorzystywane do windykacji płatności.

Utworzenie schematu windykacyjnego polega na zdefiniowaniu szeregu akcji, które będą wykonywać się automatycznie (bez udziału operatora) dla poszczególnych płatności w zależności od daty bieżącej i terminu realizacji płatności.

Istnieje możliwość utworzenia wielu różnych schematów windykacyjnych, przy czym jeden z nich można oznaczyć jako domyślny. Użytkownik ma również opcję przypisania indywidualnego schematu windykacji do danego kontrahenta.

Kolejne akcje schematu windykacji operator może wybrać spośród kilku dostępnych akcji: wysyłanie wiadomości e-mail do kontrahentów, generowanie zadań/ kontaktów CRM, wysyłanie wiadomości sms, generowanie oraz wysyłanie poprzez e-mail Ponagleń Zapłaty i blokowanie kontrahentom sprzedaży.

Przypisanie danego schematu windykacji do płatności spowoduje, że kolejno będą wykonywać się określone w tym schemacie akcje, zgodnie z godziną akcji (ustaloną w konfiguracji) i czasem wykonania akcji (ustalonym podczas definiowania schematu).

 

« wstecz | Strona 1 z 2 | dalej »