Comarch ERP Optima CRM

2.3 Zadania/ kontakty główne i powiązane

W systemie możemy łatwo wiązać kontakty i zadania główne z zadaniami i kontaktami powiązanymi, a dotyczącymi jednego wątku. Znacznym ułatwieniem jest wprowadzenie zadania głównego i powiązanych z nim zadań szczegółowych. Pozwala to na znacznie łatwiejsze filtrowanie i analizowanie poszczególnych wątków.

Zadanie powiązane można dodać ustawiając się na:

  • zadaniu głównym ( zadanie główne nie może być zamknięte), wtedy dodawane jest zadanie powiązane do zadania głównego
  • zadaniu powiązanym, wtedy dodawane jest kolejne zadanie powiązane do zadania głównego (równorzędne z tym, na którym ustawiony będzie kursor).

Na formularzu zadania/ kontaktu znajduje się dodatkowa zakładka Wątek. Na tej zakładce wyświetlane są wszystkie zadania/ kontakty główne i powiązane, skojarzone z aktualnie wyświetlanym. Jako pierwszy wątek zawsze wyświetlane jest zadanie/ kontakt główne, a następnie zadania/ kontakt powiązane.

Na formularzu zadania głównego znajduje się sekcja: Realizacja zadań powiązanych, w którym na bieżąco wyliczany jest stopień wykonania zadań powiązanych na podstawie czasu ich trwania (w porównaniu z sumą wszystkich zadań powiązanych) oraz procentem ich realizacji. Podczas wyliczania uwzględniane są zadania powiązane ( program pomija kontakty).

Przykład
Zadanie powiązane I – czas trwania 4 godz., procent wykonania 100%
Zadanie powiązane II – czas trwania 8 godz., procent wykonania 20%
Zadanie I to 33.3% czasu trwania wszystkich zadań powiązanych, czas trwania zadania II to 66.7%. Zatem procent realizacji zadania głównego na podstawie zadań powiązanych wyliczany jest: 0,333*1+0,667*0,2 = 0,4464 zatem na formularzu stopień wykonania tych zadań będzie wynosił 45%.