Comarch ERP Optima CRM

8.3. Windykacja - ustawienia dotyczące kontrahentów

Na formularzu kontrahenta (menu Ogólne/ Kontrahenci) na zakładce Płatności znajduje się sekcja Windykacja należności:

  • Schemat windykacji – należy wybrać schemat, jaki ma być stosowany dla danego kontrahenta, spośród zdefiniowanych uprzednio w menu CRM/ Schematy windykacji.
  • Osoba kontaktowa – jest to przedstawiciel kontrahenta, zdefiniowany uprzednio na formularzu kontrahenta na zakładce Dodatkowe w tabeli Przedstawiciele.
  • E-Mail – należy podać adres e-mail, na który mają być wysyłane wiadomości e-mail generowane automatycznie w trakcie realizacji schematu windykacji. Jeśli e-mail nie zostanie uzupełniony, wiadomości, wysyłane są na adres e-mail z zakładki Ogólne, z kartoteki kontrahenta. Jeśli na zakładce Ogólne również nie został uzupełniony e-mail, wiadomość wysłana przez automat windykacji, trafia do folderu Elementy wysłane, natomiast na Skrzynkę odbiorczą przychodzi e-mail informujący o tym, że nie można dostarczyć wiadomości: Nie zdefiniowano adresata wiadomości e-mail. Nie można wysłać wiadomości o temacie [Nieuregulowane płatności[OPT!MA:EMAIL/761/2013]].
  • Telefon SMS – na podany numer zostanie wysłany sms; jeśli nie uzupełniono tego pola, pobierany jest numer telefonu SMS z karty kontrahenta, z zakładki Ogólne.